tisdag 26 augusti 2014

269 Småsnäppa

Ett skamkryss!! Ja, så kan man väl säga att småsnäppa var för mig. Dessutom har jag ju faktiskt haft den tidigare när jag var yngre. Efter att jag startade om min sverigelista så har den dock lyst med sin frånvaro.

Lördag eftermiddag plingade det till på Line Band. Det var Jonas som hade en småsnäppa vid Lomma södra. Eftersom jag precis passat barnen i ett par timmar medan Linda var och shoppade på Nova, tillsammans med Helena, så tyckte Linda att jag absolut kunde åka. Trots att det var läggningstid för barnen. 

Nåväl, jag drog iväg. Väl framme så hittade jag Jonas och Lippe men medan jag gick fram till dem så lyckades en kitesurfare skrämma iväg vadarna. Det blev till att vänta. ... ... ... Till slut kom den tillbaka och jag kunde räkna in sverigekryss 269 med en adult småsnäppa, som gick omkring med några rödbenor, en spovsnäppa och en kärrsnäppa. Kul!! Jag skickade iväg några foton för att dokumentera men jag ville inte gå närmre eftersom jag inte ville skrämma iväg den.
Småsnäppa

Småsnäppa och rödbenor

Småsnäppa och spovsnäppa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar