tisdag 19 maj 2015

Tuvsnäppa i Strömnäs

Bara en vecka efter den svartbenta strandpiparen dök nästa nya art upp. Det började med ett larm på Line Band ifrån Lippe att någon skickat ut på KäX Line Band ett larm om trolig tuvsnäppa vid Strömnäs. Som vanligt avvaktade jag hemma, det var ju fullt upp i trädgården med barn och trädgårdsarbete...

Men så kom ett larm på BA att den var säkert bestämd... jag drog direkt. För en gång skull var jag faktiskt först på plats av Lommaskådarna. Dock var det en annan person där som snabbt kunde visa mig var snäppan var. Nr 275 klar!! Mycket trevligt även om det var ganska långt håll och jag tänkte faktiskt inte ens tanken på att försöka fotografera. Nu när jag skaffat mig en ny mobil (detta inlägg skrivs ju mer än en månad efter obstillfället) så skall jag försöka fota även vid de här långa avstånden, med mobil genom tub. Bara för att ha något i alla fall...

Att det tog så här lång tid innan jag skrev det här inlägget tyder helt klart på att intresset för att hålla den här bloggen vid liv börjar svalna. Lite synd men det känns ju fel att sitta framför datorn när det är just och fint ute. Får se om jag lyckas skriva även i fortsättningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar