lördag 6 juni 2015

Ännu ett skamkryss avklarat

Idag kom så äntligen ett larm på en spelande vaktel i Lomma kommun. Efter att ha inväntat ett kraftigt åskoväder drog jag till Löddesnäs, där den hade hörts. På plats mötte jag LaNi som var på väg hem men han hängde med ut för att lyssna på den.

I ungefär en och en halv timma stod jag där och lyssnade men ingenting... så jag åkte hem igen.

Senare på eftermiddagen kom så ett larm igen om att den spelade, nu direkt nedanför tornet. Morgonlarmet hade sagt att den spelade på norra sidan, vilket säkert var skälet till att den inte gick att höra då. Men återigen blev det en hyfsad väntan... men till slut satte den igång. Den spelade aldrig speciellt mycket men det kanske man inte kan begära mitt på ljusan dag.

Nu skall jag cykla bort till Löddesnäs för att höra om den spelar igen och kanske få till en ljudfil. Hoppas på en småfläckig sumphöna också, som har suttit där de senaste dagarna.

Nr 279 - Vaktel!!

Uppdatering: Vakteln hördes tyvärr inte men den småfläckiga sumphönan spelade flitigt och väldigt nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar