lördag 6 juni 2015

Långbent gäst i Svedala

När jag var på Öland under Kristi himmerlfärdshelgen så kom det ett larm på BA som talade om att det fanns en styltlöpare i Svedala. Det är ju rätt nära hemma och något som jag med stor sannolikhet hade dragit på om jag varit hemma. Så det var lite nervöst... skulle den stanna tillräckligt länge?

Jodå, när vi hade kommit hem - jag hann inte åka på kvällen på söndagen direkt efter att vi kommit hem - så var den kvar. Jag bestämde mig för att göra ett försök på måndagmorgonen före jobbet. 

Så, jag åkte iväg, körde lite fel trots gps men hittade fram till slut. Väl där så såg jag inte dammen och jag hade inte en aning om hur jag skulle ta mig dig... Den var skymd bakom ett fält med raps. Eftersom jag var lite stressad så åkte jag till jobbet istället och tänkte att jag skulle försöka igen efter jobbet. Innan jag åkte dit efter jobbet frågade jag Anders om hur man skulle gå, jag hade sett att han hade varit där, så nu var jag preparerad för att ge mig av till Svedala igen.

Den gick helt öppet och väldigt fint i dammen. Nedan följer några foton på den. Det sista fotot är ett försök att fota med mobilen genom tuben... inte helt tokigt faktiskt.

Styltlöparen blev art nr. 278 i Sverige





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar