tisdag 27 maj 2014

266 - Lundsångare

Det är visst bra tider nu. Idag kom Sverigekryss nr 266 i form av en lundsångare. Larmet kom strax före sju och precis när jag hade loggat in på jobbet så såg jag det. Jag funderade i någon minut på om jag skulle åka eller inte men bestämde mig för att chansa. Den kunde ju vara kvar faktiskt... Sagt och gjort, jag tog mig tillbaka till bilen och körde iväg.

När jag kom fram stod det redan flera stycken och lyssnade på den. Den spelade fint och satt rätt nära. Ett tag trodde precis när jag kom så trodde jag att det var en av de andra som spelade upp lätet men det var faktiskt fågeln som lät.

Jag kunde inte stanna länge och att få några kort var omöjligt, på två sätt... dels så hade jag ingen kamera med mig i och med att jag kom direkt ifrån jobbet och dels så fick jag aldrig syn på den. Eller, jo, det fick jag men bara när den flög från en gren till en annan. Nåväl, den var fint spelande ibland iaf och det var roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar